Beredskabsplan ved strømsvigt på Sølvgades Skole

soel@kk.dk

www.soelskoleporten.dk/sp

Beredskabsplan ved strømsvigt på Sølvgades Skole

Der kan hen over vinteren opstå situationer med strømafbrydelser grundet energimangel i samfundet. Eventuelle afbrydelser vil forventeligt ske i tidsrummet fra kl. 7 – 9 eller kl. 17 – 22, hvor belastningen på elnettet er størst i samfundet.

Det forventes at en strømafbrydelse maximalt vil vare 2 timer.

Beredskabsplanen indbefatter handling ift. 2 scenarier:

• når det er mørkt - både udenfor og i skolens lokaler
  • når der er dagslys – både udenfor i skolens lokaler

Generelt er det som altid vigtigt, at voksne udviser roligt lederskab ved strømsvigt.

Beredskabsplan

• Ledelsen orienterer alle på matriklen om, at der er et strømsvigt, eller at et strømsvigt er på vej, hvis der kommer et kort varsel.
  • Alle klasser har en lygte i lokalet, der kan tændes ved behov. Større klasser kan også ibrugtage mobiltelefoner.
  • Alle årgange følger skemaet og skemaets bemanding ift. tilsyn.
  • Alle årgange anbefales at have et ”katalog” af analoge aktiviteter/undervisning, der er tilpasset vilkårene i en situation med strømsvigt.
  • Man forbliver i klassen, til strømmen vender tilbage, eller at dagslyset giver mulighed for at gå udenfor.
  • Forlader man skolens lokaler orienteres ledelsen, enten verbalt eller via mobil (mobiltelefoni forventes ikke at være påvirket af strømsvigtet) og ligeledes orienteres ledelsen, når klassen returnerer.
  • Er man i et faglokale, afslutter man og returnerer til sit klasselokale.
  • Ledelsen vil løbende orientere personalet om udviklingen med at normalisere adgangen til strøm, hvis og når der er nyt.
  • Ledelsen/tekn. adm. personale vil sikre, at ingen er ”fanget” i elevatoren. Ahmad og Bünyamin har nøgle, der kan åbne elevatoren.
  • Ledelsen/tekn. adm. personale sikrer, at branddørene, som automatisk vil lukke ved et strømsvigt, åbnes manuelt, så der igen er mulighed for passage.

Beredskabsplan ved strømsvigt (004).pdf

Shape Created with Sketch.